Dong Van - Ha Giang + Panhou - Reisverslag uit Nam Vong, Vietnam van Frank - WaarBenJij.nu Dong Van - Ha Giang + Panhou - Reisverslag uit Nam Vong, Vietnam van Frank - WaarBenJij.nu

Dong Van - Ha Giang + Panhou

Blijf op de hoogte en volg Frank

08 April 2015 | Vietnam, Nam Vong

Na al dat marktgeweld weer back to nature. We zijn een plaat die blijft hangen: route van afgelopen 2 dagen: Schitterend! Rijstvelden, mooie dames en heren en het nodige wildlife gezien. En nee, dat verveelt echt niet...

Gisteren aangekomen in een 'chic' ecoresort. We hebben zo onze vraagtekens bij 'eco': voor warm water dat bij de meest basic Homestay met 1 draai a/d knop uit de douche komt, geldt hier 'run the tap for 10 to 15 minutes'......yeah, right! En dan is het nog min of meer koud. Tomorrow hot water.....nou, dach ut nie. Wel héérlijk gegeten, dus we klagen niet ;)

Vandaag met Leh, een jonge, locale Tai (één v/d hilltribes) een hike gemaakt. Prachtige natuur en door de regen 's nachts helemaal mooi. Boertjes van Buten druk aan het werk, oma past op de baby of laat de buffel uit ;) De kleding van de dames is dagelijkse dracht, beeldschoon.

Geen picknicklunch met een broodje omelet, maar thuis met de familie van Leh heerlijk gegeten. Die jongen bekostigt dat uit eigen zak, omdat hij de weinige toeristen die hier komen, iets wil meegeven van zijn cultuur! Vette fooi gegeven natuurlijk. En wat een verschil, het leven hier met dat van ons: hier wonen 3 generaties in 1 huis.

Oma, (op bankje achteraan) is van mijn leeftijd en past op de dochter van 2 als paps (20 jr) gidst en mams op het land aan het werk is. Kinderen gaan tot 15 jaar gratis naar school. Verder leren zit er niet in, te duur en de handjes zijn op het land nodig. Geen TV, verwarming of ijskast, maar koken op vuur en lopend water vanuit de bergen. Wél een scooter en een mobieltje ;)

Morgen verder westwaarts, richting eindpunt van dit deel van Vietnam, Bac Ha.

• 08 April 2015 - 16:52

Tessa:

Ik krijg niet de indruk dat die buffel graag uitgelaten wordt. Oma heeft er in elk geval wel lol in. Net als jullie zo te zien aan alle mooie foto's en verhalen! Wat hebben wij het hier makkelijk, he?
    Tot het volgende bericht, Tess

• 09 April 2015 - 09:49

De Buurman:

Hebben ze daar internet? dan gaan we daar werken!

Veel plezier.

gr. Erik