Parque Nacional Talampaya - Reisverslag uit Villa Unión, Mexico van Frank - WaarBenJij.nu Parque Nacional Talampaya - Reisverslag uit Villa Unión, Mexico van Frank - WaarBenJij.nu

Parque Nacional Talampaya

Blijf op de hoogte en volg Frank

22 November 2014 | Mexico, Villa Unión

Luitjes, en toen was het tijd voor het 2e park waarvoor we noordelijker gereden zijn: Talampaya, de Argentijnse mini variant vd Grand Canyon.

Vanuit San Agustin toch weer 2 uurtjes rijden met de nodige 'heilige huisjes' en 'lokaal wild' wild onderweg. En natuurlijk de nodige prachtige views: wat een uitgestrektheid.....bij ons was je al tig auto's, mensen, bebouwing etc tegengekomen.

In Talampaya ook weer verplicht met een tour mee, dit keer gekozen voor de hike: 2,5 uur met Hector mee lopend door de Canyon. Een soort special edition, de Silencio Tour: Hector sprak geen woord Engels, wij spreken 5 woorden Spaans (waarvan de helft met eten bestellen te maken heeft), dus dat beloofde een dolle boel te worden ;)

Maar......onze oeh's en ah's bij het zien van al die pracht waren duidelijk: wat een beauty, die Canôn de Talampaya!

Nu een nachtje slapen in Villa Union en morgen terugrijden naar Mendoza. Dan zit deel 1 van de reis erop en is het tijd voor deel 2: Bariloche en het merengebied.

Hasta luego!

PS voor de liefhebber: meer mooie plaatjes bij vorige verslag. Waarbenjij.nu liet het gisteravond halverwege laden efkens afweten....

• 23 November 2014 - 10:46

Ruud:

Nice, en ook leuk dat jullie 'even' in Mexico zitten :-D

• 23 November 2014 - 12:51

Tessa:

Mooi! Niet die heilige huisjes omver gooien, wie weet heb je ze nog nodig :-)