Tripje door "Valle de la Luna" - Reisverslag uit San Agustín de Valle Fértil, Argentinië van Frank - WaarBenJij.nu Tripje door "Valle de la Luna" - Reisverslag uit San Agustín de Valle Fértil, Argentinië van Frank - WaarBenJij.nu

Tripje door "Valle de la Luna"

Blijf op de hoogte en volg Frank

21 November 2014 | Argentinië, San Agustín de Valle Fértil

Autootje opgehaald en Mendoza verlaten om 2 parken in het Noorden te bezoeken. Rit ging prima op wat gedoe met benzine na (halve tank bij ophalen en we moeten de nodige km afleggen. Buiten Mendoza geen tankstation te vinden waar ze super hadden...geen risico nemen: terug naar Mendoza: hoezo crisis in Argentinië ;) ).

Aangekomen in San Agustin, onze 1e pitstop. Wederom een hele aardige hoteleigenaar die allerlei tips gaf voor 'de dag van morgen'. En ze waren goed, die tips! Volgende dag eerst omgeving verkend en in namiddag naar een park getuft met een niet-te-onthouden-noch-uit-te-spreken naam: Parque Provincial Ischigualasto ofwel Valley of the Moon. Een soort Bryce canyon maar dan in Argentinië (maar deed ook aan Cappadocië denken).

Tip was de laatste tour mee te pakken vanwege het licht.... Bezoeken mag alleen onder begeleiding van een rancher. Die brengt je langs maanlandschappen, rotsformatie en overig fraais. Allemachtig wat was het daar prachtig! Vooral aan het eind met de lage zon, de plaatjes spreken voor zich....

• 22 November 2014 - 10:52

Ruud:

Wow, ik ben totaal niet jaloers, nee echt niet hoor. Wat een ellende daar zeg ;-)

• 22 November 2014 - 11:55

Tessa:

Om met Loesje te spreken: Wow , ik hier! Wat een prachtige, bijna surrealistische omgeving. Tot Maria bidden heeft in elk geval daarvoor geholpen ;).

• 22 November 2014 - 13:17

CatZ:

Dat ziet er allemaal fraai uit, om jaloers van te worden, geniet en houd ons op de hoogte leuk om het allemaal mee te beleven.

• 22 November 2014 - 15:35

Ewoud:

inderdaad heel gaaf lijkt een combinatie van bryce canyon en monument valley allen bij dat laatste zijn er geen rancheros maar indianen die je rond touren

• 23 November 2014 - 19:24

Jeanette: