OH MY LORD!!!! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu OH MY LORD!!!! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu

OH MY LORD!!!!

Door: Bien en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

01 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Heli hike Franz Josef Glacier

En ja hoor, we zijn echte mazzelpikken: na een dag en nacht regen is er de ochtend van onze heli hike een blauwe lucht en zon!!! Spannend momentje nog bij het incheckbureautje: misschien was het toch te bewolkt op de gletsjer maar gelukkig loos alarm. Stevige boots aan, crampons mee en op naar de helikopter. WAANZINNIG! Wat een sensatie!. Soms voor Bien iets te roller-coaster achter: rakelings langs bergtoppen en scherpe bochten (zit die deur echt wel goed dicht…). Maar eerlijk is eerlijk: wat een belevenis. Zachte landing op de gletsjer en na bergijzer-instructie aan de wandel. Wat ben je nietig op zo'n ijsvlakte! Dikte van ijs soms meer dan 150 meter en na die regen van gisteren ook nog mooi schoon……. Prachtig blauwe tunnels, gapende gleuven ( :) ) en nog meer fraais…. een Super Dag!

Dan … de verzoeknummers:
Lars: de Kiwi's zijn super vriendelijk (op een enkele Maori size XXXL na). Doet een beetje aan de Engelsen, niveau Coronation Street denken (niet lullig bedoeld) "what can I do for jou, love". Zeker geen botje door de neus, maar wel opvallend veel loslopende Zuid-Indiers of Sri-lankezen. Enne… rustig an daar in Utrecht (ben je je huis al kwijt) :)

Tess/Marrylies: de gletsjer heet voor de Maori's Ka Roimata o Hine Hukatere (oftewel de tranen van het lawine meisje; een Maori meisje verliest haar vriendje op de berg en door haar tranen ontstond de gletsjer. Daarna kwam er een Oostenrijker langs, Julius Haast, en die vernoemde hem naar de keizer Franz Josef (Sissi, baljurken, paleizen… je kent hem wel). Eigenlijk dus maar gek dat de naam FJ nu gebruikt wordt, de Maori's waren er natuurlijk effe eerder…. (Mar, wat goed die premiere!).

en Jeanette: top zo'n verrassing van joe liefje! Vast net zo genoten als wij in de heli!

• 01 Maart 2012 - 08:42

Hans:

Wat een gave Hike was dit zeg, jullie halen echt alles eruit wat er in NZ zit.

Kan niet wachten op het volgende mailje..

CatZ

• 01 Maart 2012 - 08:50

Tess:

Wat moet dat superformiweldigeindefantakolosachtig geweest zijn. Daar heb je het in het bejaardenhuis vast nog over! En dan die wortels en doppertjes als anticlimax. Geweldig. Ik kan me voorstellen dat je daar wel hoteldebotel van wordt.
    What's next?
    Liefs, Tess
    P.S. Delft was ook leuk......

• 01 Maart 2012 - 10:56

Suus:

Sjees, wat helemaal supertof!! Wat een ervaring he?! Het echte JIHAAAAAA-gevoel mensen. I like!

• 01 Maart 2012 - 16:34

Stef En Jeanette:

En dan lekker doperwtjes en worteltjes in je bussie!

• 01 Maart 2012 - 18:10

Lars:

Bedankt Sissi (!) voor het verzoeknummer. Lijkt me wel plezierig die coronationers. Relaxed, lief. Ff wat anders dan Geert W. Als je nog leuke avonturen met ze meemaakt, hoor ik het wel (desnoods met maori xxxxl, maar sms dan maar anders leest Frank mee).
    Huis nog niet verkocht, dat gaat, kennelijk, ook relaxed. Hopelijk voor jullie terugkomen ....

• 07 Maart 2012 - 22:07

Damnoda: