Naar de gletsjers, joehoe! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu Naar de gletsjers, joehoe! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu

Naar de gletsjers, joehoe!

Door: Bien en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

29 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Greymouth-Franz Josef

We kunnen het niet laten: onderweg nog een hike-je gedaan: de Hari Hari coastal walk. Miet gut, je moet eerst effe een kwartier 20 rijden over een gravelweg, maar dan heb je ook wat. En, wat denk je wat…. weer een LotR-moment: Gandalf The Bold loopt mee (They shall not pass….).
Na Hari Hari alvast een voorproefje van de bergen en gletsjers waar we naar op weg zijn. Aangekomen de NZ versie van Piet Paulusma gecheckt hoe het met weer is. Westcoast heet natuurlijk niet voor niets Wetcoast….. En, we willen Heli-hiken; kost een paar duiten, dus wel graag mooi weer erbij!
Afijn, morgen wordt een r*k-dag, maar donderdag ziet het er een stuk fraaier uit. Dus… heli-hike geboekt en ' s avonds alvast genoten van de mountain-view.

En Piet had gelijk: vandaag = regen, regen, regen…. Wel korte blik geworpen bij de gletsjer en verder lekker getrut. Cappu-tje in het dorp, beetje boodschappen doen, wasje draaien….enzo….

PS oef….na onze Dexter-dip en zelf na het laten kletteren van de harde schijf (foutje bedankt), doet Breaking Bad Season 1 het nog……..

• 29 Februari 2012 - 07:17

Ruud:

Wow! Jullie zijn goed bezig zeg! Ik kan me herinneren dat wij als een speer langs die pancakes zijn geracet...uurtje en weer door. Wandelen? Niks durvan haha! Geniet ervan guys!!!!

• 29 Februari 2012 - 08:26

Tess:

Hi die hikers,
    sportief bezig, hoor. Maar zo zie je het meest natuurlijk. Bijzondere fauna daar in NZ: kleiduiven (kun je die schieten?), bushbeesten..... Ben benieuwd wat jullie nog meer tegenkomen. Zeehonden is dan wel weer wat gewoontjes. Mooi, die gletsjer. Maar wat heeft/had Franz Josef daarmee van doen? Hopelijk hebben jullie mooi weer (gehad) tijdens je heli-hike. Ben benieuwd hoe dat bevallen is. Wij gaan vandaag maar eens een dagje Delft doen. Vast ook leuk. Misschien hebben ze daar ook wel pancakes....
    Tot-de-volgende-keer-maar-weer!
    Tess

• 29 Februari 2012 - 08:38

Marrylies:

Very impressive. Vooral dat laten kletteren van die harde schijf... Dat doe je ook niet zomaar eventjes! :)
    Heeft Franz Joseph ooit de gletsjers aldaar bezocht of vonden ze het gewoon een majestueuze naam voor dit inderdaad imposante gebeuren? Graag nader onderzoek naar e.e.a. ;)
    Ik heb mij gisteren ontdaan van zo'n twintig diepvries kikker lijkjes. Waar ze nu zijn? In de bosjes van de buren. :)
    Have fun en val niet in een spleet.
    Ik ga zaterdag op voor de tweede voorstelling. De première was een smashing succes. Carré, here I come!

• 29 Februari 2012 - 17:01

Jeanette:

Ziet er weer geweldig uit. Wij hebben vandaag ook mooie gletsjers gezien: Maarten en ik zelfs uit de lucht: ik kreeg van mijn schatje een rondvluchtje boven ons skigebied. Gaaf joh!