Naar het zonnige zuije - Reisverslag uit Opoutere, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu Naar het zonnige zuije - Reisverslag uit Opoutere, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu

Naar het zonnige zuije

Door: Bien en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

16 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Opoutere

Na het mooie Noorden tijd om weer af te zakken. Coromandel is doel, maar beetje veel kilometers voor 1 dag, dus tussenstop in Orewa. Hi-Di-Hi camping pal aan het strand dus even de beentjes gestrekt. Er zit regen in de lucht….
Volgende dag via camperbedrijf in Auckland vanwege een haperende ijskast verder gereden naar Coromandel. Het schiereiland met prachtige stranden. Slaapplek is super. In bosrijke omgeving en in 5 minuten lopen op het strand. Missschien 1 minpuntje: tegenover ons staat familie Doorzon: zij kijkt vanaf 7 uur Coronation Street en heeft volgens mij een gehoorafwijking.

De regen die de volgende morgen met bakken uit de lucht komt, gooit roet in ons uitstapjes-eten. Idee was om naar de beroemde Cathedral Cove te gaan, maar dat wordt helemaal niks met die regen. Zeg maar wolkbreuk…… Dus besloten door te gaan naar Rotorua. Daar schijnt het weer beter te zijn.

PS @Maarten van A: best leuk surfen bij Opoutere, ook voor de oudere-jongeren :)