In Djenné - Reisverslag uit Djenné, Mali van Frank - WaarBenJij.nu In Djenné - Reisverslag uit Djenné, Mali van Frank - WaarBenJij.nu

In Djenné

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

21 December 2010 | Mali, Djenné

Lui,

Vanuit een bloody hot Mali : BONJOUR!
Na een nogal lange heenreis (8 uur vertraging op Schiphol, doorverbinding gemist, dag door moeten brengen in Casablanca én toen weer vertraging……..) eindelijk aan gekomen in Mali. En route via Ségou naar Djenné: 1 van de hoogtepunten, waarvan we vreesden door al die vertraging te laat aan te komen. Want wat valt er te zien in Djenné naast de grootste lemen Moskee van Afrika ?
De gewéldige maandagmarkt!

Prachtig geklede vrouwen in bonte jurken, Peulmannen met mooie hoedjes op, allerlei koopwaar en dat met op de achtergrond die prachtige moskee: genieten!
Einde vd dag vertrekt de hele goegemeente weer naar huis, dus die uittocht ook effe meegepikt: Toeareg op brommert met Tom Cruise/Top Gun-bril, paardenkarren volgeladen met mensen (daar is de NS ochtendspits een eitje bij én ‘t rijdt….) en heel véél stof!
Volgende ochtend het stadje bekeken zonder al die hektiek; echt terug naar de Middeleeuwen.

Nu in Mopti vanwaar we vertrekken met een pinasse (boot) naar het legendarische Timboektoe….. weer een volgende spannende etappe!

Cher amis, a bientot,
Sabine & Frank

• 21 December 2010 - 18:56

Ruud:

ja dit verhaal klopt wel geloof ik. Zit jij toevallig ook in hotel japas de probleme? ik zit in kamer 43 ;-)

• 21 December 2010 - 19:55

Tess En Joop:

Blij wat van jullie te horen (om met Patrick te spreken: duurt lang!). Dus al die vertraging heeft jullie al dat moois niet onthouden. Die moskee (her)kende ik van foto's, nooit geweten dat die in Mali ligt.. Begin een beetje te begrijpen waarom Mali jullie aantrok. La couleur locale est magnifique! Bon voyage en kijk uit voor de krokodillen (of hebben ze die niet in Mali?). Liefs Tess en Joop.

• 21 December 2010 - 20:49

Jacq:

Wat een prachtige foto's. In zo'n korte tijd met je neus in een andere cultuur. mooie stoffen en kleuren. Sabine zijn er al kralen te bespeuren?

liefs

• 21 December 2010 - 22:08

Annemiek:

Geweldige foto's!!!

• 22 December 2010 - 14:48

Mar:

waanzinnige mooie foto's, kan niet wachten op de volgende serie.

• 22 December 2010 - 20:48

Sigrid:

Dat zijn nu al indrukwekkende foto's! Ik ben benieuwd naar de rest... Veel plezier daar!

• 23 December 2010 - 16:37

Lars:

Hallo daar. Ziet er naar uit dat jullie wederom een jaloersmakende locatie vonden. Sommige fotoos doen me aan een heftige oorlogs film innSomalie denken. Dus jullie reis is dapper!
    Wat je mist is een witte kerst en iets van min 35. Ik zou zeggen blijf nog even!

• 23 December 2010 - 22:54

Nor - Ha (ronald):

Wie is toch die knappe man op de foto naast jullie rugzakken?
    Veel plezier... Waar blijft die volgende serie foto's?
    ;-)

• 28 December 2010 - 22:09

Angelique:

Zo even vanuit huis regaeren.Tja geen flash op het werk. Je kent het wel ;-)) Leuk om jullie reis zo op deze manier te kunnen volgen De eerste foto's zien er veelbelovend uit en ook over het weer daar valt niets te klagen. Ben benieuwd naar de overige verhalen en foto's die nog komen. Genier er van!!

• 31 December 2010 - 12:48

Jeanette:

Het is 31 december, gek om daar oud en nieuw te vieren?!?!
    Veel plezier.

• 03 Januari 2011 - 19:28

Damnoda:

Jaloersmakend mooi en weer geweldige foto's. Vind het smullen geblazen. Geniet hier gebeurt namelijk niet zoveel.