Efkens terug in 'de grote stad' - Reisverslag uit Kaili, China van Frank - WaarBenJij.nu Efkens terug in 'de grote stad' - Reisverslag uit Kaili, China van Frank - WaarBenJij.nu

Efkens terug in 'de grote stad'

Door: Frank en Sabine

Blijf op de hoogte en volg Frank

16 November 2007 | China, Kaili

Zijn we weer...
Even en route terug in Kaili om te tanken en geld te wisselen (tanken is hier groot probleem, rijen vrachtwagens bij de pomp en geen diesel; gelukkig heeft onze guide 'connecties'....).

Afgelopen 2 dagen volop genoten! Wat een prachtig landschap. In een aantal dorpen gestopt: dametjes bezig met kunstnijverheid, wat mooie prullaria gescoord en natuurlijk met verbazing het nodig werk aanschouwd; man, man hier wordt echt nog gewerkt. Bij aankomst in het dorp waar we zouden overnachten vreesden we even het ergste: door klein straatje met houten huizen en vooral veel (varkens)stallen en dus de nodige shit via, via bij de homestay.... totale verrassing: betegelde vloeren, schoonste 'badkamer' van alle guesthouses/homestays tot nu toe en.. in een super omgeving. 's Avonds verrukkelijk gegeten (gaat al als een chinees, met die chopsticks!). Het enige echtpaar van de groep (wij dus) werd wel bruut uit elkaar gereten, want als een stel van buiten het dorp in 1 kamer slaapt brengt dat ongeluk en moeten ze kippen slachten en met bloed in de weer.... vonden we ook weer niet nodig!

Dag erna vroeg aangekomen in de plaats van bestemming: Shiqiao. Was net een markt aan de gang.... gewoon gaan zitten op centraal punt en de hele goegemeente aan je voorbij zien trekken, heerlijk!
Prachtige kledij gezien, eenden die na vakkundig mes door de keel in de ontveer-centrifuge gedumpt worden en vervolgens in de pek om lekker snel het velletje er af te halen. Lang leve de poelier!
Einde van de middag in een straatje uitgenodigd om bij de familie plaats te nemen: oma, moeder en dochter aan de naaierij. Priegelwerk, dus goeie bril op bij oma (sticker van +3,50 zat nog op d'r linkerglas :-). Ook superdag wb weer!

Nu dus even kort in Kaili, zo door naar Langde waar we een 1e indruk van het festival gaan krijgen, morgen naar Xijiang en daar begint het echte werk!

See you lat0r....
B&F

PS Damnoda, ik had jouw adres aan de site toegevoegd, vandaar dat je info krijgt...

• 16 November 2007 - 09:23

Ricardo:

hai sabine en frank

fijn om weer nieuws uit het verre oosten te mogen ontvangen
    wat een belevenis!
    klinkt toch ook heel gemoedelijk
    en de foto's geven natuurlijk een goed beeld
    maar uhhh vakantiegangers ondertussen wordt hier ook gewoon hard gewerkt hoor . . .

ciao ciao

• 16 November 2007 - 11:21

Tess:

Lieve luitjes, wat een belevenissen allemaal. Als ik de foto's zo bekijk is Shiqiao niet hetzelfde als Chicago! Ik geloof dat ik de eerste plaats liever zou zien.
    Konden jullie oma niet even uit de droom helpen. Beetje "ontwikkelingswerk" dus.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verslag. Het voelt al bijna alsof ikzelf ook op vakantie ben.
    Als je boerenkool komt eten, mag het met stokjes hoor!
    Liefs Tess en de rest

• 16 November 2007 - 18:35

Marianne:

Ik heb af en toe ook het gevoel dat ik een Chinees ben zo hard moeten wij werken.... Geniet dus nog maar even lekker verder want voor je het weet krijg je hier in Holland weer het Chinese gevoel! :-)

• 17 November 2007 - 07:58

Ruud En Suus:

he Frenz en Bien!,

Met die mooie foto's bij de verhalen worden we gewoon letterlijk teruggeworpen in de tijd, ongelooflijk mooi! En dan nog roepen dat het echte werk nog moet beginnen :-)

Mzzl,
    Ruud en Suus