De eerste 4 dagen China - Reisverslag uit Kaili, China van Frank - WaarBenJij.nu De eerste 4 dagen China - Reisverslag uit Kaili, China van Frank - WaarBenJij.nu

De eerste 4 dagen China

Door: Frank en Sabine

Blijf op de hoogte en volg Frank

13 November 2007 | China, Kaili

Ni hao vrinden!

Okee, aangekomen in Beijing na 9 uur Air Benen-in-de-nek (stoelruimte op China-formaat) en stikadem naast je, maaaaar met rugzakken!
Was wel een hele korte stop: 5 uur in hotel ipv 11 uur, dus niet veel sightseeing-tijd. Wel effe wat kraaltjes geshopt (natuurlijk)...

Dag 2 doorgevlogen naar Guijang en verder bussen naar Kaili. De reis gaat nu echt beginnen: morgen vroeg naar local dorp Chong'an. Onderweg prachtige omgeving, veel rijstterrassen, houten huisjes, mooie mensen etc. Laatste stukje per boot door karstgebergte, zwaar peddelen voor de bootmannen.... Bien vindt raften nu ineens wel leuk ;-)

Aangekomen bij het 'hotel'... okee, we wisten dat de komende dagen basic zou worden, maar je hebt basic en je hebt basic...Dit was een 5* hotel, noooooot!
Volgens de gids komen er nog 2* acco's, mmm, dat wordt verstand op 0. WC te ranzig, dus beter met de kont in de bosjes en douche... daar hebben ze uberhaupt niet van gehoord. Wel mooi dorp, supervriendelijke mensen, heerlijk gegeten.
Volgende dag vroeg op pad: te voet naar een dorp verderop in weer een prachtig landschap. Genoeg kans om mooie plaatjes te schieten.... Leven is af en toe als in de Middeleeuwen, een watermolen uit jaar kruik is hier nog in gebruik, vrouwen met manden van ca 60 kg op hun nek lachend de heuvel op... wat hebben wij uberhaupt te klagen?? Op de heenweg oud mannetje ontmoet, heeft ondertussen zoete aardappels gekookt en toen we na tig uur weer langs liepen werden we naar binnen gehaald, effe aardappeltje eten!
's Avonds weer lekker gegeten in onze homestay en ontbijt voor volgende ochtend geregeld. Tja, wat zullen we zeggen... tis geen bammetje met kaas...
koude dimsums, rijstepap (beeeh), gebakken ei en vette oliebolachtige stengels. Kortom, continetal breakfast, ook hier!

Dag 3 op terugweg naar Kaili langs dorp bekend om het bijzonder borduur- en naaiwerk. De plaatstelijke couturier werd eerst uit het rijstveld geplukt en showde ons toen haar prachtige creaties (wel 2e in de lokale competitie!!)...

Geniet zelf maar van de mooie plaatjes, duurt voorlopig wel efkens voor er een bericht volgt. Morgen gaan we voor ca 10 dagen wederom het platteland op oa naar het Miao nieuwjaarsfestival... can't wait!!

Tot lat0r!!!
B&F

• 13 November 2007 - 11:44

CatZ:

Geweldige foto's Kriel, zeker een Canon D40, geniet van jullie vakantie en schiet mooie platen.

• 13 November 2007 - 14:42

Brenda:

Ni Hao Bien en Frank!
    Leuke foto's! totáál andere cultuur daar zeg! Wel heel erg leuk (:
    Veel plezier met jullie 10 daagse plattelandstocht en succes met de plee.

Dikke kus! Bren

• 13 November 2007 - 14:45

Tessa:

Da's zeker genieten, ook voor de thuisblijvers. Hadden we toch nooit gedacht, sis, dat je zo avontuurlijk zou blijken te zijn.Ga nog effe zo door met die mooie foto's maken en sturen en geniet ondertussen ook nog. Als je weer terug bent kom je maar boerenkool met worst eten!
    Ciao (hoe is dat in het chinees?)
    Tess

• 13 November 2007 - 16:14

Lars:

Joh, wat een leuke survival zo zonder jullie normale comfort. Geen nood, en weekje verder en je vindt het normaal. Hren wij er niets meer over.
    Trouwens bij mijn zenclub eet ik zondagochtendvroeg (zaterdagnachtlaat) ook rijstepap en dat smaakt me dan heeeeerlijk. Neem maar veel eetinspiratie mee terug; ik ben er verzot op.
    Lars

• 14 November 2007 - 07:52

Damnoda:

Hi,
    Ik weet niet of ik uberhaupt je berichtjes mag lezen maar krijg ze wel binnen, dan weet je dat.

Had me helemaal niet gerealiseerd dat je weg zou zijn als ik terug zou komen van mijn wereldreis naar Londen. Heb je geen gedag kunnen zeggen en een hele fijne, mooie reis kunnen wensen. Bij deze! Ook namens Nathalie (gaf gister aan ook geen gedag gezegd te hebben). Wat een leuk verhaal en wat klinkt de reis goed, mn de lenigheid op deze leeftijd vind ik een knap stukje werk. Ook de foto's zijn prachtig.

Hoop dat jullie een enorm fijne vakantie hebben.

Groetjes Damnoda

• 14 November 2007 - 15:36

Ruud:

Mooie foto's weer!
    Je vraagt je af wat we hier in NL in de file doen...nou denken aan hoe leuk het is in China ;-). Ik zou zeggen, ga zo door, goed bezig!!!!

Mzzl,
    Rude

• 15 November 2007 - 08:23

Ronald En Cécile:

Wat een prachtige foto's, ontzettend leuk om te zien, hoor. Verhaal van jullie is ook geweldig ("klinkt precies als" India en Indonesia). Geniet van jullie mooie reis en je weet inderdaad dat je niets te klagen hebt hier...xxxgroetjes!!!

• 15 November 2007 - 09:48

Wim K. Te Breda:

Veel plezier en doe voorzichtig!!
    Ik hoop jullie gauw weer eens te zien.

Liefs,

Wim, Dorith, Eline en Sander.