Veel moois onderweg afl. 327 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu Veel moois onderweg afl. 327 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu

Veel moois onderweg afl. 327

Door: Bien en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

06 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Te Anau - Curio Bay

Kijk, dat zijn nou de mooie momenten van de dag: na een rondje rennen getrakteerd worden op een prachtige regenboog bij onze bus. Na gebakken eitje via een prachtige 'scenic route' richting het zuiden van het zuiden. Spannende verhalen gehoord over een baai daar, waar Hector dolfijnen in het wild leven en…. waar de (met uitsterven bedreigde) yellow-eyed-pinguin broedt. Onderweg natuurlijk weer de meest mooie landschappen (hebben we het daar al vaker over gehad…?), een bijzonder bruggetje en huisjes, in-the-middle-of-nowwhere.

En dan over trakteren gesproken: aangekomen in Curio Bay meteen oog in oog met diverse enthousiaste Flippers in de baai. Geweldig! Ze zwommen zelfs met mensen in zee mee en hadden er kennelijk nog al lol in. Campsite is even wennen: licht claustrofobische makende plaatsen geheel omzoomd met de lokale Sanseveria en voorzieningen zijn ook niet helemaal je dat. Maar heee, wel midden in de natuur dus niet piepen. 's Avonds naar baai ernaast voor de terugkeer van De Pinguïn. Die is 's morgens naar zee vertrokken en komt 's avonds weer terug. Hele gekke bedoeling: 1 pinguïn die bekeken wordt door ca 30 mensen…. Hij zal wel gedacht hebben 'ga van me strand af, ik wil naar bed'! Broedseizoen is beetje over dus was er maar 1, maar morgen gaan we richting Otago en daar schijnen er nog meer te zijn. Dus…. tot afl. 328.

PS1: He Ruud, wat super! Geslaagd, hiep hiep hoera; knap hoor! Kan je als we terug zijn mooi geluid onder onze NZ The Movie zetten :)
PS2: He Angelique, tuurlijk ben ik benieuwd naar V&D verhalen en nu natuurlijk extra nieuwsgierig naar de PC folder. En ja, het is hier inderdaad genieten…..

• 07 Maart 2012 - 08:07

Suzanne:

Wow! Super vakantie. Na het verhaal en de foto's dacht ik... ohhh ja ik moet weer verder (hihihi) Maar wel even weg zitten dromen. Weer een goed begin van de dag :)

Geniet nog lekker daar!

PS: DE FOLDER IS BINNNEN!! Ziet er erg goed uit, en iedereen is super enthousiast. Kan niet anders zeggen mogen trots zijn op al het werk!!

grtjes Suzan

• 07 Maart 2012 - 08:16

Ruud:

Dank voor jullie felicitaties! Te gek die dolfijnen, altijd al een zwak gehad voor die beessies. Ja ook mijn reactie wordt eentonig: wat een ongelooflijk geweldige vakantie zijn jullie aan het maken zeg!

• 08 Maart 2012 - 07:21

Mil:

Ohhh, wat kan ik genieten van jullie reisverslagen en jullie foto's. De leukste mails komen van heel ver, das wel duidelijk! Geniet geniet geniet en veel liefs!

• 08 Maart 2012 - 10:35

Tess:

Oke, we hebben nu dus schapen, een kleiduif, een bushbeest, dolfijnen en een pinguin (leuk dat jullie aan mijn verzoek hebben voldaan) gezien. Plus een heleboel meer fantastisch natuurschoon. What's next? Is nog meer mogelijk in afl. 328? Kan haast niet wachten tot the next episode...
    Liefs, Tess

P.S. Koolmeesjes in je achtertuin zijn ook heel keuk hoor! :-)

• 11 Maart 2012 - 13:46

Lars:

Puck liet zich inspireren en schrijft haar werkstuk Nederlands over de pinguin!