Met spoed chauffeur (m/v) gezocht. NL sprekend - Reisverslag uit Pakiri, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu Met spoed chauffeur (m/v) gezocht. NL sprekend - Reisverslag uit Pakiri, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu

Met spoed chauffeur (m/v) gezocht. NL sprekend

Door: Bien en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

10 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Pakiri

Auckland-Pakiri

Jaaa, en dan rij je ineens met zo'n bakbeest onder je kont over de S1 (A1 van NZ) naar de allereerste campsite. Zo'n 1,5 uur vanaf Auckland, maar Jut & Jul doen er natuurlijk stukkie langer over. Wel wennen hoor! Frank kan alle versnellingen vinden, behalve de 2, Best lastig…ik heb al diverse happen uit dashboard genomen…;)
Gelukkig hebben we GPS (want ja, vrouwen en kaartlezen……..eh….). Miep vertelt precies waar we heen moeten en het klopt ook nog allemaal! Ze is ook van de verkeerspolitie: bij 5 km te hard gaat ze loeien. Na 1 uur gravelweg en hobbeldebobbel en het geluid van een olifant door een porseleinkast, aangekomen. Mooie plek aan het strand, servies toch nog heel; klaar voor het kampeer/camper avontuur.
Waar zoal mee te maken? kokkerellen kan in de camper, maar op de campsite is een volledige keuken met tig pitten. Ga je met je hebben en houwen daar een bordje pasta maken. Slapen? Eerst effe halve camper verbouwen, cursus Origami Met Eettafel voor gevorderden. Toiletje aan boord, maar wel formaat Lilyputter.
Dcuche ook aan boord, ook ieniemienie.

Maar…… de benefits!! Wat een view, terwijl je van je overheerlijke bordje pasta met glaasje wijn geniet! En wat hebben we heerlijk geslapen (wel 1 van de 10 geboden vergeten: gasfles niet dichtgedraaid. Frank schrikt midden in de nacht wakker: "K*T, gas moet uit anders overleven we het niet". Bien meteen ook klaarwakker).

• 12 Februari 2012 - 08:43

Jeanette En Stef:

Klinkt goed! Hier zijn we nog in de ban van het ijs. Elfstedentocht is niet doorgegaan, helaas. Gisteren met Arjan naar Friesland geweest en een deel van de route geschaatst: gaaf!
    Vandaag gaat het dooien en gaan we met het gezin, ook Stef gaat schaatsen jaaaa, nog even op de vecht. Geniet lekker, doen wij ook!

• 12 Februari 2012 - 08:44

Lars:

Leuk om zo op de hoogte te blijven. Maar eh ... hoe spreek ik die asterisk uit in K*T?

• 12 Februari 2012 - 11:06

Ruud:

Helemaal niet jaloers, nice!!!!!!

• 13 Februari 2012 - 07:23

Mil:

Bekend flesje water!
    Wat ziet het daar prachtig groen en blauw uit. En ook lekker aangenaam qua temperatuur! Hier is het grijs, grauw, koud met ijzel! Ook leuk! Heerlijk jullie verhalen te lezen en goed te lezen dat jullie naast de tweede versnelling, het doorjakkeren in een andere versnelling hebben gezet! Enjoy!!! x

• 13 Februari 2012 - 08:08

Hans:

Ziet er fantastisch uit... enjoy your trip....

• 13 Februari 2012 - 08:42

Jeroen Beeke:

Uit ervaring weet je dat je zo hard mogelijk op die gravel roads moet rijden, dan hobbelt het minder ;)

• 13 Februari 2012 - 08:50

Marrylies:

Ja, zitten ze dáár zelfs een culinaire hoogstandjes. Kunnen jullie je de volgende keer niet laten sponsoren door "Delicious' of zo? 'De Multi-Culi avonturi van Bee & Frankie'?! Ik werp me wel op als boodschappen meisje. Somebody's got to do it... :)

• 16 Februari 2012 - 19:58

Annemiek:

Wat een mooi land
    Ook ah in NZ (zie waterflesje....)