Glacierday - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Frank - WaarBenJij.nu Glacierday - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Frank - WaarBenJij.nu

Glacierday

Blijf op de hoogte en volg Frank

03 December 2014 | Argentinië, El Calafate

Mensen, mensen, wat een topdag hebben we weer gehad, daarover zo meer.

Eerst even terug naar Villa La Angostura en Bariloche. Na een dag prachtig wandelen in het Park Arrayanes (bijzondere boom die daar rijkelijk groeit) teruggereden naar Bariloche. Daar geslapen in een heus sjiek-de-friemel hotel bij de golfclub (zo'n leuke 50% kortingsaanbieding kan je natuurlijk niet laten liggen....). Jasje/dasje niet in de rugzak, maar werd niet gemist: we waren de enige gasten! Na een heerlijk diner en prima nacht vliegen naar El Calafate, zuidelijk Patagonië.

Wat een verschil met het noordelijke deel/Bariloche: steppe, dor en mucho mucho wind. In het verslag van onze 1e Argentinië reis schreven we al: Almere is er niets bij....Da's niets teveel gezegd ;)

Afijn, vandaag dus op het program een verlaat verjaarscadeau: dagje 5* cruisen over Lago Argentino (wat is dat water blauw!) Incl. glacierbezoek.
In eerste instantie bewolkt, wel prachtige luchten die bíjna kunnen tippen aan die in Nieuw Zeeland. Eerste stop in de Upsala gletsjer, enorme brokken blauw ijs komen we tegen. Groot deel vd gletsjer ligt onder water dus aub niet te bij komen, we zitten niet te wachten op Titanic II.....

Stop 2 is gletsjer Spegazzini: zon en wat een beauty, je blijft er naar kijken!! Boot die er ook lag was heus geen sloepje, maar bij die enorme blauwe wand echt nietig.

En passant verwend met een heerlijke 4-gangen lunch (we dachten bij de 1e gang dat dat de hele lunch was....). Een glaasje wijn d'r bij, 't leven is een feestje;).

Morgen de reden van onze 2e keer naar El Calafate: naar gletsjer Perito Moreno. Hopelijk zijn we weer net zo onder de indruk als jaren geleden....

• 04 December 2014 - 08:52

Jeanette:

Wauw, ik ga alvast sparen....

• 04 December 2014 - 09:04

Marrylies:

Tis hier fantààstisch! En weer helemaal opgekalefaterd. ;)

• 04 December 2014 - 17:46

Tessa:

Er zit in elk geval genoeg "swing" in deze vakantie! Dat hebben Jut en Jul weer goed uitgezocht.
    (P.S. heb je je mail nog gecheckt na je verjaardag? Je hebt bericht van mum en G. :-))