Fietsen en slempen - Reisverslag uit San Agustín de Valle Fértil, Argentinië van Frank - WaarBenJij.nu Fietsen en slempen - Reisverslag uit San Agustín de Valle Fértil, Argentinië van Frank - WaarBenJij.nu

Fietsen en slempen

Blijf op de hoogte en volg Frank

20 November 2014 | Argentinië, San Agustín de Valle Fértil

Mendoza dag 3: mucho vino

Vandaag staat een tripje naar de wijngaarden op het program, want dat is dé trekker van Mendoza; op de fiets want je bent Hollander of niet (jawel, die heup doet het weer fijn!). Samen met 2 Braziliaanse schonen die niet konden fietsen en gids Omar in één van de vele wijngebieden beetje rondgepeddeld (tempo bejaard) en en passant bij 3 verschillende bodega's hun wijnen geproefd. Een prachtige omgeving met op de achtergrond besneeuwde toppen van de Andes.

Bij bodega nr 1 waren we rond uurtje of 11 en ja hoor, u wilt zeker even proeven (en proeven is hier niet uitspugen....). Mien gut, dat wordt nog wat vandaag. Superaardige eigenaresse vertelde alles over hele wijnmaak proces, bijgestaan door Pancho de waakhond, kaliber worst op pootjes van 15 jaar, maar niet oud genoeg om een hap uit de schoen te nemen van een vd bezoekers.

Leuk om de verschillen tussen de 3 bodega's te zien, maar wel iets teveel wijn van het goeie: Frank kon nog recht naar huis fietsen, Biens maag zei bij bodega nr 1 al 'ho'. Maar, een superdag gehad.

Morgen auto ophalen en richting het noorden. Ciao Mendoza!

• 21 November 2014 - 09:02

Ruud:

Wat een straf zeg! ;-) Ga zo door zou ik zeggen!

• 21 November 2014 - 10:52

Suzanne Roodzant:

Lekker!!! Ik zit aan de koffie ;)

• 21 November 2014 - 11:38

Jeanette:

stelletje zuipschuiten!

• 21 November 2014 - 14:08

Tessa:

Moeten we nu toch de AA inschakelen? Ik zei toch mak-an! Maar ja, naar mij wordt niet geluisterd. Moet een mooi gezicht zijn geweest, jullie tweeen zwalkend over de Mendozase dreven! De omgeving is zoals we van jullie gewend zijn: prachtig! Op naar nog meer moois (laat die bodega's nu maar links liggen ;) ).

• 21 November 2014 - 17:39

Kina:

Tja wijnproeven en op de fiets, waar ken ik dat van… Genieten weer van alles zo te lezen, lekker hoor!

• 22 November 2014 - 11:22

Brenda:

Frank niet op zijn andere heup geslingerd? Wat een heerlijk dagje zo! Geniet nog maar lekker verder.