Op naar de festival's - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van Frank - WaarBenJij.nu Op naar de festival's - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van Frank - WaarBenJij.nu

Op naar de festival's

Blijf op de hoogte en volg Frank

19 Oktober 2013 | Bhutan, Thimphu

Bumthang 19 oktober

Nou, daar zijn ze weer.... Internet werkt niet optimaal dus verslagen zijn spaarzaam. We zijn inmiddels in Bumthang waar we 3 dagen zijn om het religieuze feest van de lokale bevolking mee te maken met als specialiteit " The naked dance" Maar eerst de afgelopen dagen:

Van Punakha vertrokken richting, wederom een tocht door prachtig berglandschap. Onderweg even bij de lokale markt gestopt. Chilies allover, is nl de nationale lekkernij; geen gradaties allemaal bloody hot. En ook hier hebben ze een Bennie (zij regelt geen verkeer, maar wikkelt papier om d'r hoofd..... ) ;)

Deze rit weer een pas over, toch zo'n 3500 mt. maar gelukkig geen last van (Kien, je kan hier echt met gerust hart naar toe: hoogste slaapplek tot nu toe op 2580 mt). En dan op de top weer een heeeeeleboel gebedsvlaggen en, geloof het of niet: souvenirs te koop! Je zal d'r maar zitten de hele dag met je handel.... Groepsgenoot kocht een slinger met bellen en bij een kudde yaks op de weg hebben we die even in de strijd gegooid. Weg direct vrij, alleen Bertha 32 kwam toch nog even gluren.

En route nog een mazzeltje meegepikt: bij een chorten (soort stupha, boeddhistische bidplaats), werden net nieuwe gebedsvlaggen ingeweid door tig monniken en pelgrims. Jong, oud, met mala's én met stoere zonnebril. Inweiden = veel muziek, veel gechant en heel veel rook. Bijzonder!

Vlak voor overnachtingoord langs de lokale handicraft school: teken, borduren, houtbewerken alles voor de creatieve monnik.

Morgen dus de festivaldag in Bhumtang: spánnend!

• 21 Oktober 2013 - 17:14

Angelique Van Vliet:

Hallo,

Nou eindelijk dan toch een berichtje om te lezen ;-)
    De foto's zien er mooi uit maar ik heb er toch een vraag over. Had Bennie kiespijn? Rijtje monniken? Je bedoelt kinderen in rode schoolpakjes?
    Watermolen...waar zijn dan de wieken? Enz enz. Nee zo een verslag mag van mij best wel wat nauwkeuriger zijn. Over het algemeen zijn we dit namelijk wel van je gewend. En er wordt veel geklaagd dat we geen kwarkbollen meer krijgen maar in plaats daar van veel drop en snoep moeten nuttigen.
    Nee............ hoog tijd dat je gaat inpakken en op de lama weer deze kant op komt!!

Veel plezier en geniet ervan!

Nog 1 vraag van mij: betekenen die vlaggetjes daar hetzelfde als in Sri Lanka? Dat er iemand begraven wordt?

Groetjes Angelique

• 21 Oktober 2013 - 18:35

Kina:

Hi, net samen met Linda gelezen en foto's bekeken, erg gaaf. Doet ons denken aan zuid China, Tibet, Nepal maar lijkt nog wat mysterieuzer en indrukwekkend. Linda wil al vertrekken, wellicht in te plannen

• 21 Oktober 2013 - 18:37

Kina:

Veel plezier nog.

• 21 Oktober 2013 - 21:05

Damnoda:

Prachtige foto's zeg! Jaloers makend mooi. Wat een ervaring. Maar goed, de sinterklaasfolder houdt mij ook lekker van de straat dus heb niks te klagen hier. Heel veel plezier nog en geniet.

• 21 Oktober 2013 - 23:05

Brenda:

Waaauw wat gaaf zeg! Fijn dat jullie lekker aan het genieten zijn. Krijg er weer helemaal Zuid- Oost Azië kriebels van. Zijn jullie al helemaal Happy?

• 22 Oktober 2013 - 08:41

Miriam:

Zo onbekend voor mij allemaal dit ( ben geloof ik de enige..:-) ..maar wat een pracht.!! Ik geniet hier op de bank heerlijk mee van jullie verhalen en foto's! En Bien, als er nog zo'n mooie mand die van de markt..) in je valiesje past?? Veel plezier X

• 22 Oktober 2013 - 09:57

Tess:

He reizigers, wat zien jullie weer veel allemachtigprachtigs! (Nee, Miriam, je bent niet de enige voor wie dit onbekend is :-) ) Wij genieten weer op afstand mee. Lekker goedkoop reizen, zo ;-). Hoop voor Bertha 32 dat de melk niet zuur geworden is van de schrik. Zou zonde zijn van de yakboterthee...
    Ben benieuwd naar de festivalervaringen. Geniet nog met volle teugen!
    x, sis
    P.S. In het fort is alles wel.

• 22 Oktober 2013 - 14:55

Ruud:

Mooi! 'Rijtje monniken' mooiste onderschrift :-)