Monniken, boeddha's en nog veeeel meer moois - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van Frank - WaarBenJij.nu Monniken, boeddha's en nog veeeel meer moois - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van Frank - WaarBenJij.nu

Monniken, boeddha's en nog veeeel meer moois

Blijf op de hoogte en volg Frank

18 Oktober 2013 | Bhutan, Thimphu

Pari-Thimpu 16 oktober

Voor we Paro achter ons laten eerst even de lokale dzong bezocht. Deze dzongs zullen we veel vaker gaan tegenkomen, de meeste eeuwen oud. Het zijn een soort multifunctionele forten met klooster, tempel en gemeentehuis in één. Monniken in prachtig rood, rijk versierde deuren en tempels: fascinerend!

In Thimpu een joekel van een Boeddha bezocht; hoog gelegen boven de vallei waakt deze Boeddha over Thimpu. En, ja, ja, nog wat beauties van kralen gescoord..... Volgende dag de resterende sightseeing gedaan en via een prachtige pas verder gereden naar Phunaka. Onderweg bij 'fallus-village' gestopt. Tempel bezocht en jonge monniken aan de studie gezien. De tempel is opgericht door de Divine Madman, die al drinkend en sexend het boeddhisme predikte. En passant verjoeg hij nog wat demonen, dus een populair type. De fallus is nu het symbool voor bescherming tegen kwaaie geesten én voor vruchtbaarheid, maar om d'r nou een hele souvenirshandel van te maken........ De onderbroekenlol onder ons Hollanders is niet van de lucht :)

In Phunaka ook de dzong bezocht, één van formaat huge. Helaas ook een huge peloton toeristen van wipneus tot irritante Indiër dus 'authentiek' fotograferen kost de nodige moeite. Wel een dienst bijgewoond met prevelende, trommende en toeterende monniken: het blijft indrukwekkend!

• 20 Oktober 2013 - 14:53

Bien:

Test, test, testtest

• 21 Oktober 2013 - 17:10

Mildred:

test test testerdetest; gelukt ! Ik heb je gevonden!

• 22 Oktober 2013 - 08:31

Antoinette:

Wat een mooie omgeving en toch prachtige foto's zonder Wipneus en Pim!
    Met Sint en Piet gaat het overigens prima!