Christchurch en trein-heen-en-weertje - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu Christchurch en trein-heen-en-weertje - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu

Christchurch en trein-heen-en-weertje

Door: Bien en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

14 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Akaroa - Christchurch

Afijn, Akaroa is dus een superplek maar nu toch door naar Christchurch; ondanks niet zo positieve verhalen vanwege de aardbeving 2 jaar geleden. We durven er toch een middagje 'ramp-toerisme' aan wagen: groot deel van het oude centrum vooral rondom de hotspot de Kathedraal, is helemaal afgezet. Er wordt wel hard gewerkt aan herstel. overal kranen etc maar we horen verschillende verhalen over wat er nu staat te gebeuren. Afbreken of niet, opbouwen of niet….geld zal ook vast een belangrijke rol spelen. Tis wel heel naargeestig, zo'n verlaten en vervallen binnenstad.
Maar…de creatieve kiwi heeft ook weer een oplossing: vlak naast dat rampgebied zijn veel winkels die hun pand kwijt zijn geraakt heropend in zeecontainers. Zo ook de official Apple reseller (altijd gevaarlijk zo'n Apple store…).

Volgende dag met de TranzAlpine van Christchurch (oostkust) over de Arthur's pass doorgestoken naar Greymouth (westkust). Dit traject hebben we niet met onze hut gereden (op sommige delen waar de trein wel komt, zijn überhaupt geen autowegen) en weer…….gaap…….mooie views (afl. 721) maar dan vanuit de luie stoel of vanuit het kop-in-de-wind-foto-rijtuig.

Enne, wb het weer: fijn dat het in NL ook lente wordt. Hier klaagt menig NZ-er dat het veels te koud is. Zonnetje schijnt dan wel op veel foto's maar ' s morgens 7 graden in de hut....das best koud :)

PS1 Zet een vaas voor mijn raam vannacht……(zing mee): Jeanette, je bent een engel!
PS2 V&D meisjes + Pa P: succes met het PC!!

• 15 Maart 2012 - 12:56

Ruud:

Ha, dat gaat nog moeilijk keizen worden tussen al die waanzinnig mooie foto's! ;-)
    wat een straf zaql dat zijn! Zorg nu maar dat je er 'live' van geniet dan kom ik wel foto's kijken!