Fjordenland: the Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu Fjordenland: the Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu

Fjordenland: the Milford Sound

Door: Bien en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

04 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Te Anau - Milford Sound

Vandaag een schitterende dag na 7 graden in onze hut vanochtend, brrr….waar is die Unox muts als je hem nodig hebt? Onderweg van Te Anau naar Milford Sound (slechts 115 km maar wel 3 uur durend…..bochten, bochten en nog eens bochten) een wandeling gemaakt met prachtige berg uitzichten. Gelukkig de campingsite van vanavond al telefonisch geboekt, want blijkt enige en erg populaire stek in MS te zijn. Ahum….prachtig weer dus wij denken: na die hikken verdienen wij een borrel in de luie stoel buiten met kop in de zon. Helaas: Milford Sound wemelt van de sandflies….kleine f*ck vliegjes/muggen die binnen no time met zijn alle om je heen zoemen, je lek prikken en waar geen DEET tegen opgewassen is. Dus: borrel in de hut, deuren dicht en airco aan :( Die 2e nacht dus maar gecancelled…..

Volgende morgen een Nature Encounter-trip per boot door de Sound gemaakt. De plaat blijft echt hangen: ook dit is weer prachtig!
En passant komen er wat dolfijnen gezellig meezwemmen, is er om iedere hoek weer een nog mooiere waterval en liggen er op rots X een paar zeeleeuwen gezellig te relaxen. Wat nou Artis???
Nu terug in Te Anau en morgen verder zakken naar het zuidelijkste zuidpuntje….schijnt ook te wemelen van de dolfijnen, pinguïns en zeehonden…..niet slecht :)

PS alles kits in NL? Hopelijk worden de hardwerkende collega's niet ziek van dit soort vakantie-jolijt…..

  • 05 Maart 2012 - 08:24

    Hans:

    Leuk stel hoor....

    Hans

  • 05 Maart 2012 - 10:22

    Ruud:

    We schrijven ons uit, deze jolijt trekken we niet meer :-)
    Wow wat een foto's, het wordt bijna eentonig eheh!!!! Een vraagje, wat is foto 21? Mooi maar we snappen niet wat het is.

  • 05 Maart 2012 - 12:49

    Ruud:

    Even iets heel anders....ik heb zojuist gehoord dat ik ben geslaagd voor mijn opleiding geluidstechnicus producer...en hoe!!! dat jullie het even weten :-)
    ik kijk weer uit naar jullie volgende waarbenjij!

  • 05 Maart 2012 - 13:15

    Tess:

    Gelukkig hebben jullie ook nog tijd voor af en toe een bakkie. Mooie foto's weer! Moet af en toe aan The Piano denken, ben je die al tegengekomen? In antwoord op je vraag (sprekend voor onze femillie dan, he): in NL is alles kits.
    Benieuwd naar de pinguins, daar heb ik nog geen foto's van gezien....
    Groetjes, Tess

  • 05 Maart 2012 - 18:16

    Jeffrey:

    Ja nu is het wel eens klaar met die ziekelijk jaloers makende reisverhalen, breng die verlengde hortsik-bus maar terug en ophouden nu :-)

  • 06 Maart 2012 - 10:59

    Miriam:

    Hi-di-hoo Campers..

    ook ik val in herhalingen. Tsjee..wat een prachtige natuur!! Onwaarschijnlijk...X

  • 06 Maart 2012 - 20:23

    Angelique:

    Ik snap best dat je niet met je neus vol in de V&D werkelijkheid gedrukt wil worden maaarrruhh de Circusfolder is vandaag binnen gekomen en hij is........MOOI!!!!!
    Daar mag je hartstikke trots op zijn. Hier gaat alles verder zijn gangetje. Ik heb al 10,- gespaard voor onze vakantie naar NZ. Is dat genoeg denk je?? Als ik de foto's zie en vooral hoe jullie genieten dan zou ik zeggen; blijf nog ff lekker daar en geniet er van!

  • 07 Maart 2012 - 21:51

    Damnoda:

    Ik begrijp je niet, werken is leuk. Ik zit de hele week al vol met meetings waar geen beslissingen genomen worden zodat we volgende week weer dezelfde meetings kunnen hebben, En de week erop ook. Wat wil je nog meer? En circus wordt verlengd... t/m sint juttemus. Ik Lach me rot hier en het is ook nog steeds lekker koud. Ben ik dol op. Jaloers? Ech niet!!

    Geniet, jullie zien er goed uit. Liefs D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Milford Sound

Frank

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 59931

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 22 April 2015

Rondje Vietnam 2015

16 November 2014 - 09 December 2014

Argentinië 2014

12 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Bhutan oktober 2013

07 Februari 2012 - 25 Maart 2012

Op naar New Zealand

17 December 2010 - 10 Januari 2011

Mali 2010-11

07 November 2007 - 27 November 2007

China 2007

08 Januari 2006 - 26 Januari 2006

Patagonië

Landen bezocht: