Laatste stop op het noorder eiland. - Reisverslag uit Porirua, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu Laatste stop op het noorder eiland. - Reisverslag uit Porirua, Nieuw Zeeland van Frank - WaarBenJij.nu

Laatste stop op het noorder eiland.

Door: Bien en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

22 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Porirua

Vanuit Himantangi Beach gaan we naar Porirua vlak boven Wellington. Dit wordt onze laatste camping plek op het noorder eiland. In 20 minuten met het boemeltje naar Wellington en wat voor boemeltje! Hoogpolig tapijt en velours bekleding op de banken. Daar kan de NS nog wat van leren. Het is onze eerste (grote) stad in 2 weken. Het Te papa museum is prachtig en ligt mooi aan de haven. 6 verdieping info over alles van New Zealand en nog gratis ook! Heerlijk over de kade langs de haven gelopen waar de beruchte Sea Shepherd z'n uitvalsbasis heeft. Via de Cable Car naar upper Wellington voor een mooi uitzicht over de stad en de haven.En, tot onze grote verrassing een Belgische eettent ' Leuven'. Ja, ja, Kina en Linda: Leffe Blond uit de tap! Wel bevroren friet met mayo en kaaskroketten. Friet ging terug naar de keuken en kwam daarna weer hard gebakken terug, lekker hoor!

Morgen met de ferry naar het zuider eiland, een tocht van 3 uur. Hopelijk stop de regen want het schijnt een super mooie overtocht te zijn. Duimen dus…

@Glenda: hebbes, The Orator! Ga Xaviera maar blij maken :) Huppeldepup-wedding 2 is nog in de bios en dus nog niet uit op dvd. Proberen we aan het einde van de trip in AKL nog wel efkens….

• 22 Februari 2012 - 07:41

CatZ:

Mooie plaatjes hoor... geniet met volle teugen van NW, het weer en vooral van elkaar en de indrukken.

CatZ

Niet raar rijden aan de linkerkant of was je weer aan het inhalen?

• 22 Februari 2012 - 07:44

Frank :

He Hans, wat je zegt: raar rijden. Vanochtend nog een close encounter op de rotonde..... weer een hap uit het dashboard. Man, er blijft na 6 weken niets meer te bijten over :) Big hug, Sabine

• 22 Februari 2012 - 07:51

Marrylies:

Als je dan maar niet met van die enge geslepen tandjes terug komt Bee!
    Wat een ander licht trouwens, aan de andere kant van de bol. Witter, mooi maar een beetje onwerkelijk, of lijkt dat alleen zo op de foto's?

• 22 Februari 2012 - 08:07

Suus:

lekker jongens! Lachen die Belgische biertent! Overtocht is idd top, bij ons was er storm, we woeien zowat van het dek af :) Geniet!

• 22 Februari 2012 - 10:43

Tess:

Als je alleen maar voor belgisch bier naar de andere kant van de wereld gaat......;-)
    Wellington doet op de een of andere manier "provinciaals" aan. Maar dat hoor je wel vaker over NZ. Leuke en mooie streetart daar, dat dan weer wel. het oogt ook lekker schoon. Ik snap niet dat de milieubarbaren niet meer onder de indruk van de Sea Sheperd zijn, lekkere tandjes! Goeie overtocht en veel moois weer op de onderste helft. En kijk een beetje uit op de rotondes, zonde van je geld zo'n hoge tandarts rekening.
    Bye bye, Tess