Yangshou - Reisverslag uit Peking, China van Frank - WaarBenJij.nu Yangshou - Reisverslag uit Peking, China van Frank - WaarBenJij.nu

Yangshou

Door: Frank en Sabine

Blijf op de hoogte en volg Frank

24 November 2007 | China, Peking

De middag in het mooie dorpje Zhaoxing: hike vanaf dongdorp hoger gelegen terug naar Zhaoxing. Adembenemend mooi, wandelend tussen de paddies. Echt super!
Maakte dat het bakkie leut daarna nog lekkerder smaakte ;-)
's Avonds weer bij de familie waar we slapen gegeten. De hollandse chinees 'Sambal bij?' kan hier echt wat van leren. Tis iedere avond smullen geblazen!

De dag erna helaas weer vertrokken. 1 Nachtje om de afstand te overbruggen en nu geeindigd in Yangshuo. Hier waren we 10 jaar geleden ook al..... man, man, de tijd heeft absoluut niet stil gestaan. Van een klein backpackers oord is dit dorp omgebouwd tot het Volendam van Zuid China. Banana pancake, cappuchino en loads of shops. En dan voor de chinese toerist.... need we say more??
Wel prachtig hotel waarin we verblijven, buiten dorp, uitzicht over de Li rivier met prachtig karstgebergte op de achtergrond en superchique kamer, heerlijk! Dat wordt 2 nachtjes genieten en dan.... naar Shanghai. Eindpunt van de reis, time flies! Morgen fietsen in de rijstvelden en tochtje over de rivier (of toch met een ballonvaart mee??? We (of liever Bien) twijfelen nog....).
Adiosos!!!

• 25 November 2007 - 09:31

CatZ:

Hé fijne snuiters,
    Ga voor de ballonvaart dat is een aanrader (boven NL tenminste) en verder geniet van jullie laatste twee dagen en we spreken jullie snel weer (30 nov Catan op de Oude Gracht?).

Liefs Miriam en Hans

• 25 November 2007 - 10:43

Ruud:

hallo daar!

lekker kippetje hoor! Toch niet rauw gegeten nadat ie gewassen is hoop ik? Ga nog even paar dagen met volle teugen genieten want dat wordt weer afzien als jullie terug zijn(de ochtend en- avondspits en chagrijnige gezichten om maar iets te noemen...).
    Ik zou gaan voor die ballonvaart, schijnt echt overweldigend te zijn en helemaal boven een lanschap dat je niet dagelijks ziet!

Mzzl,
    Rude

• 25 November 2007 - 11:15

Jeffrey:

Het zit er weer bijna op... Jammer, heb weer genoten van de verslagen en foto's!

• 26 November 2007 - 08:03

Damnoda:

Tjonge jonge wat een avontuur zeg. Het ziet er bijna net zo leuk uit als Nederland (ha ha).

Nog veel plezier!

Doei