Vuurland! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Frank - WaarBenJij.nu Vuurland! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Frank - WaarBenJij.nu

Vuurland!

Door: Frank en Sabine

Blijf op de hoogte en volg Frank

11 Februari 2006 | Argentinië, Ushuaia

Poeh, poeh dat was me een boottochtje. De voorgaande activiteiten waren er niets bij. Hoofdactiviteit: Eten (heeerlijk, met muchos vino). En dan tussendoor nog de hot chocolate en whiskey on glacier rocks om 10.00 uur. Ja, ja, zwaar was het wel.
Prachtig schip, gloedje nieuw en niet al te groot (vergeleken bij de andere schepen in de haven). Weinig passagiers, wel gemiddeld 60+. Met zodiacs meerdere keren per dag vanaf de boot naar pinguins, zeeleeuwen, gletscher (heeeeeel dichtbij). Dag 1 beetje minder weer dus zeikie nat geregend in de zodiac, maaaaar dolfijnen die met het bootje meezwemmen op weg naar pinguin-eiland. Super. Wie keek naar wie?? Fotoos? Zie Google-afbeeldingen....de huisfotograaf was efkens vergeten in jpg te schieten.....

En toen kwam het zonnetje....mooie luchten (wel foto!). En door dat mooie weer, vooral op dag 2 als klapstuk per zodiac naar de gletscher. Waaaaaanzinnig, wat ben je nietig voor al dat natuurgeweld.

Nu 5 kilo zwaarder aangekomen in Ushuaia (El fin del mundo) en direct stukje gehiked. Mooie view over Beagle Channel. Daarna met de stoomtrein eindje getuft, had er na 5 minuten al de smoor in...wat een bud-tripje en dat voor wel 3 avonden eetgeld (mind you + vino dan).

Morgen vliegen naar Buenos Aires en dan is het echt finito. Een laatste provoleta plus lam van de grill en dan weer terug naar de boerenkool met worst.

Tot zover, hasta la pasta!

• 12 Februari 2006 - 07:14

Tess:

Wat zal dat een cultuurshock zijn: van el fin del mundo naar de bewoonde wereld terug! Een grotere overgang kun je je haast niet indenken. Het ziet er allemaal nog steeds superformi-enz. uit. Aan jullie enthousiaste verslaggeving te merken is dat ook zo.Geniet nog even van je laatste etappe, zeer benieuwd naar de verhalen als je weer thuis bent.
    Tess en co.

• 12 Februari 2006 - 09:05

Marrylies:

Speechless. Dat voorál omdat mijn keel (weer eens) ontstoken is....
    Geniet van de laatste dagen! Ik verheug me er stiekem op jullie weer terug te zien! XX, M
    P.S. Bien heb je nog inspiratie opgedaan voor stralende, ijsblauw met zilveren "bijoux"? Ik wél; alleen al door jullie foto's!

• 12 Februari 2006 - 14:40

Linda:

Ziet er ook weer allemaal super leuk uit. Krijg zo weer zin om terug te gaan. De vermoeidheid weegt niet op tegen wat je er voor terug krijgt, toch?? Beter dan werken in elk geval. Toch had ik wel gedacht dat jullie iets beter weer zouden hebben. Ik moet zeggen als ik het zo bekijk wij wel erg veel mazzel ook hebben gehad met het weer. Maar jongens, super hoor. Echt onwijs mooie foto's. Het is toch weer allemaal net even anders dan wat wij gedaan hebben. Geniet er nog maar effe van...maar helaas niet te lang meer geloof ik (wat zijn we gemeen...) see je soon..

• 12 Februari 2006 - 15:10

Ruud:

Ik word echt vrolijk van jullie verhalen, het sneeuwt hier op dit moment dus hier is het qua weer nog ff wat minder... Ik kan nu echt niet meer wachten op alle foto's en de verhalen. Jullie zijn echt HEEL erg goed bezig al zul je dat zelf al lang door hebben...
    enne vergeet vooral niet die koekjes met caramel in de gele doos(stuk of 3 dozen als je plaats hebt ;-) op het vliegveld in Buenos Aires mee te nemen, als jullie ze niet lusten wil ik er wel grof geld voor betalen hoor!!!

Mzzl!

• 12 Februari 2006 - 15:15

Ruud:

oh ja, Frank, maak je niet te druk maandagochtend want Jeroen werkt maandag weer bij jullie... ;-)

• 12 Februari 2006 - 18:26

Jeanette:

Jaloers ben ik! En niet zo'n beetje ook!

groetjes

• 13 Februari 2006 - 09:26

Harry (van De Beddenzaak):

Zo, we zijn weer in de lucht. Twas beetje hectisch afgelopen week want we moesten naar de jaarlijkse testweek van de Auping en Hästens. Maar goed, uitgerust zijn we nu wel.
    Nou, ik zie en lees dat jullie je niet vervelen echter wat mij als eerste te binnen schiet is als ik die mooie plaatjes zie.... hoe slaapt t op zo'n boot? Al die oudere jongeren ook vastgesnoerd in het stapelbed? OK, goede reis & op naar de hutspot! Ciao, Harry
    PS. donderdag vlaai?
    PS.2 als je nou 3 weken geleden wat beter naar Floortje had geluisterd had je dat ritje in El fin del Mundo kunnen besparen.

• 13 Februari 2006 - 16:01

D'Lanor Redlum:

Kijk, een pinguin zonder... Ziet er heel gaaf uit allemaal! Laat de foto's nog maar een tijdje komen, met of zonder handschoenen.

• 13 Februari 2006 - 16:01

D'Lanor Redlum:

• 14 Februari 2006 - 18:54

Mar:

geen woorden ...........

• 15 Februari 2006 - 13:55

Lars:

zal je wat helpen bien bij je terugkomst: als je dan toch terug bent, maak je die 1000 euro + rente dan snel over?