Hola! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Frank - WaarBenJij.nu Hola! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Frank - WaarBenJij.nu

Hola!

Door: Frank en Sabine

Blijf op de hoogte en volg Frank

07 Februari 2006 | Chili, Puerto Natales

Back in the living World!
Waar ware we ook al weer???
Na aankomst in Puerto Natales (wind, wind en nog eens wind) ingecheckt in geweldige hostal, supervriendelijke mensen, héérlijk eten. Alle bustickets, slaapzakken etc geregeld, morgen op naar Torres del Paine.
Tja, wb de bustijden: niet alleen in Spanje geldt mañana, mañana. Ook hier in het verre Chili hanteren ze dezelfde levensstijl. Bus komt om 7 uur, neeeee, bus komt om 8 uur (en dan denk je inmiddels 'zijn ze ons misschien vergeten??').
In het nationale park Torres del Paine direct heuveltje op, heuveltje af (vooral op!) gehiked naar ons 1e campement, refugio Chileno. Soms met gevaar voor eigen leven: je werd om menig hoek zowat uit de broek geblazen. Regufio ligt in een woord prachtig.....dormitery effe wennen: 3 lagen bedden, niet al te clean en erg luidruchtig (lang leve de oordoppen en de slippers).
Prachtig weer maar toch niet direct naar de Torres doorgelopen, tja, leeftijd he? Dan gaan de knieên en heupen ineens mankementen vertonen.....

Dag 2 wel doorgeklommen naar de Torres (uurtje maar, maar kijk effe hoe!! zie foto). Prachtige view bovenop. Daar werd een lekker stukje chocola opgenomen!

Dag 3 terug naar beneden en met de catamaran een adembenemend mooi turquoise meer overgestoken. Onze refugio voor de komende 3 nachten: schone wc,s!!! Restaurant a la V/d Valk, alleen appelmoes met kers ontbreekt.

Dag 4 dayhike naar gletscher Grey, slechts 3,5 uur heen en 3,5 uur terug maar......top of the bill ligt nog eens 1,5 uur verder en tja, dat wil je natuurlijk niet missen. Mirador 1 bood al een mooie kijk op de gletscher, mirador 2 (die verre dus) bood a view to a kill! En dan eet je je bammetje op een berg met uitzicht op de ijssculpturen.....we weten niet meer hoevaak we wel niet hebben gezegd ,wat is het mooi he? (Jeanette, voor jou: ,wat is het fijn he, en dat 10 x per dag).
En toen terug.......die arme voeten, knieen, rug......misschien iets teveel van het goeie (30 kilometer)?? De laatste kilometertjes wensten we asfalt, lekker glad en om de hoek een uithangbord Segafredo....helaas! Maar toch zeker de moeite waard. Frank viel boven zijn bord zo wat in slaap...

Dag 5 rustig aangedaan, om ons dooie akkertje 4 uurtjes gelopen rond een meer, gelukkig minder hill up.

Dag 6 alweer op huus an....laatste blikken op het wonderschone park en eindelijk guanaco,s (soort lama) gezien. De condors zijn op vakantie...

In Puerto Natales na 5 nachten natte-sokken- en andere lichaamsluchten weer terug in de wereld van internet, espresso en laundryservice, jippie! Morgen naar Punta Arenas voor de boottrip naar Ushuaia. Ook weer spannend!

Tot lat0r

ps Mar, we liggen nu nog in een deuk om je opcalefateren!!!

• 07 Februari 2006 - 19:42

Marrylies:

Weet je, er zijn een paar foto's die lijken op wat ik kén. Namelijk: de rivier (Sri Lanka), landschap foto 6 (Terschelling), waterval (vijvertje in achtertuin KWB, whahaha!!!)
    Ik kan niks meer uitbrengen. Ik vind jullie stoer. Amerikanen zouden zeggen: HELDEN!!
    Hugs, M
    P.S. Als je terug bent Bien, effe lekker een o.d Betsy Palmer ;-)

• 07 Februari 2006 - 20:25

Jeanette:

Ik heb steeds maar een woord: Wauw!!
    Zaterdag hebben we de foto's van Kina en Linda gezien: het is daar echt prachtig! Ook lijkt het me heerlijk om in die omgeving een beetje af te zien en dan te genieten achteraf van het voldane gevoel (dan snap je misschien waarom ik zo'n lol heb in dat gekke hardlopen. Ik heb jullie berichtjes ook even doorgestuurd naar m'n zus. Die beginnen ook al te kwijlen.

groetjes, Jeanette

• 07 Februari 2006 - 20:28

Jeanette:

Nog even:
    Bien, als je op de boot stapt, je kent je taken he......

doei

• 07 Februari 2006 - 21:52

Ruud:

Sjesuss, die foto van de Torres is qua weer vele malen mooier dan die van mij..maar ja ik ben tenminste in 1 x keer naar boven gelopen..;-) Ik vind het knap van jullie, dat afzien, het komt me erg bekend voor. Het ziet er weer erg gaaf, vet *^&*GOED uit uit!!! Ik kan niet wachten op de rest van de foto's!!!! Oftwel, ga zo door door...

• 07 Februari 2006 - 21:53

Ruud:

Weer dikke vingers....

• 08 Februari 2006 - 08:23

Cecile:

Ksluit me bij Ruud (?)aan...getver ksnap niet dat ik deze site blijf openen-pure zelf kwellerij!
    Alhoewel; fijnnn, pijnnn..

• 08 Februari 2006 - 09:12

Ricardo@wpsportmedia.nl:

wat een avontuur!
    heel wat anders dan het zojuist intoetsen van het wachtwoord onder fkrijl
    ook verbaasd kennisgenomen van die gladde wangen van frank
    had gerekend op een baard van drie weken!
    verder natuurlijk ook weer ontzettend genoten van de schitterende beelden
    veel plezier!

• 08 Februari 2006 - 11:57

Kina:

Ook nog even doorlopen bij de Mirador, cool. Mooie foto’s weer. Inderdaad wat Ruud zegt, kan niet wachten op de foto’s. Binnenkort maar een slideshow zeker. Te gek hoor, brings back memories! Te gek weer inderdaad toen jullie aan de Torres stonden.
    Ook nog even doorlopen bij de Mirador, cool. Inderdaad wat Ruud zegt, kan niet wachten op de foto’s. Binnenkort maar een slideshow zeker. Nog veel plezier op weg naar Ushuaia! Toch wel Internet aan boord of nie?

• 08 Februari 2006 - 11:59

Kina:

Mijn bericht is een beetje verkracht zie ik , tja dat copy paste gedoe..

• 08 Februari 2006 - 12:56

CatZ:

Waanzinnige beelden en ondersteunende verhalen. Geniet er nog lekker van en hierbij de uitnodiging voor 25 februari eten bij Moi.

• 08 Februari 2006 - 13:32

Tess:

(!op z'n kops)Hola tambien!
    Fijn dat jullie alleen maar moe zijn geworden. Wat 'n land(schap)! (hier passen alleen nog maar!!!!, al dan niet op z'n kop).'K zou ook wel willen, maar 't is zo ver! Bovendien moet ik eerst minstens vijf jaar in training! We genieten wel met jullie mee. Ik kan haast niet wachten op het vervolg.
    Buenos viajes.
    Tess

• 09 November 2007 - 08:17

Jacq.mastboom@planet:

lieve kop en schotel,
    vorige bericht ging niet goed, snap nog niet helemaal hoe het werkt.
    hopelijk zijn jullie er inmiddels, we reizen en genieten met jullie mee.
    liefs jacq en e