Hier weer de Happy hikers - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Frank - WaarBenJij.nu Hier weer de Happy hikers - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Frank - WaarBenJij.nu

Hier weer de Happy hikers

Door: Frank en Sabine

Blijf op de hoogte en volg Frank

31 Januari 2006 | Argentinië, El Calafate

En happy zijn we inmiddels zeker, maar we beginnen bij het begin.
Dag 2 in El Calafate (mijn hemel, mijn hemel wat waait het hier, Almere is er niets bij!) begonnen met een 4 uur durende busrit naar El Chalten waar onze Supertrekking start. Met blauwe lucht en zon weggereden, aangekomen met baggerweer, je kent ze wel: van die troosteloze grijze Nederlandse dagen....Jut & Jul gaan op pad en hebben weer eens geluk!

20 kilometer afleggen om bij het basecamp aan te komen met leuke stops onderweg en mooie vergezichten....NOT!! Wat ben ik (Bien) blij met die peperdure broek, op de valreep bij de Bever gescoord....niet nat geworden. Na 6 uur flink doorgestapt aangekomen in het tentenkamp. Warm kopje thee en daarna een 3 gangendiner plus de nodige vino tinto (lekker!).
Slecht geslapen, want berekoud en geen latexmatras maar.......de volgende ochtend: strak blauwe lucht en geen wind, jippie! Op naar de gletscher.

Flinke tippel, heuvel op heuvel af (2 condors gespot!!!), met harnas om via kabel de rivier over en uiteindelijk aangekomen bij de gletscher Torre. IJzers ondergebonden en na wat onwennig gewaggel (a la een eend) een stuk over de gletscher gelopen: een ijslandschap met gaten, kieren, hobbels, bobbels, eigenlijk niet uit te leggen. Geweldig! Bij een steile wand en passent nog even wat ge-iceclimbd, ben blij dat we nog wat aan fitness doen voor de conditie!
Daarna zonder crampons (ijzers) in hoog tempo teruglopen om de bus te halen (we hebben dan wel effe over 4 uurtjes!).
In de bus directemente in slaap geknikkerd!

En vandaag!! Het spectakel, de cherry on the cake: Perito Moreno. Zie de foto´s en je bakkus valt open. Wat een fenomeen, gisterenochtend nog nooit een gletscher gezien en dan nu meteen dit! Je kan er uren naar kijken. Af en toe klikt er een kanonschot en dan dondert er met enorm geraas een brok ijs af en niet van die lullige stukjes ook! Helaas niet te fotograferen. Welk moois kan dit straks nog overtreffen??

Morgen paar uurtjes bussen naar Puerto Natales (Chili) en vandaar naar Torres del Paine. Vast geen internet in de berghutten daar dus even geen berichten.

Adios amigos y amigas!

• 31 Januari 2006 - 07:14

CatZ:

Mooi man net Oostenrijk! Geniet er lekker. Hier is het gewone leven weer begonnen, net terug van een lekkere wintersport!

KuZZ CatZ

• 31 Januari 2006 - 08:16

Ruud:

Tsja...ik had het voorspelt, die perito Moreno daar kun je inderdaad uren naar kijken. En wie hang daar nou aan een draadje op die fot...stelletje idioten! Jullie zijn goed bezig, meeer hier van!!!!1

• 31 Januari 2006 - 08:16

Ruud:

Sorry, dikke vingers....

• 31 Januari 2006 - 08:34

Suus:

WOW!!! Supergaaf he!?? Het is heeeeel erg erg dat wij nu hier in inderdaad die Hollandse grijze duffe kou zitten en jullie van die geweldige avonturen beleven in het fantastische Patagonie... Ik wil TERUGGGG!!! Leuk Bien, die jarretels HAHAHA! Geniet nog onwijs veel, Torres del Paine wordt ook amazing, I know...!
    Ciao! Suus

• 31 Januari 2006 - 10:09

Marrylies:

Nou,nou mensen, zo kan-ie wel weer qua ogen uitsteken... Je hebt jezelf aardig "opgecalefatert" Bien, hahaha! Ik zit alweer met een kleine keelontsteking (misschien niet zó gek na 6 dagen werken, 3 laat geworden etentjes en een wild weekend..). Met Like alles goed! We (jij en ik dus) gaan een weekendje naar Londen waar ze tot 1/7 is. Kunnen bij hun slapen, als we dat willen (willen we dat?). Foto's als je thuis bent.
    En Frankie-boy, trots op je stoere stapster?
    Hugs, M

• 31 Januari 2006 - 11:39

Brigitte:

Jemig Sabine wat ziet dat er stoer uit! Goh we zitten in het Utrechtse echt weg te kicken....bij het zien van al dat schoons en dan ben je nog niet eens echt in Patagonio. Met welke organisatie ben je eingenlijk aan het hiken? Toch niet SNP? Zie je wel hoe belangrijk het is goed materiaal aan te hebben? je weet wel die diepteinvesteringen... Nou doei maar weer wij Alexen wel verder, liefs

• 31 Januari 2006 - 13:23

Sis:

Hoi hikers,
    Superformiweldigeindefantakolosachtig (of zoiets), he zo'n gletscher. Je kan wel uren blijven kijken naar al dat blauw. Gelukkig zijn jullie er niet ingedonderd (laat moe het maar niet horen!) Benieuwd naar het volgende etappeverslag. Buenos viajes! Knuffen, sis en co

• 31 Januari 2006 - 15:58

Brenda:

WAUW! wat is het daar mooi:|! wel jaloers hoor:P! enneee stoere foto bien ;).
    Verder veel plezier met jullie tour!
    Xxx Bren

• 31 Januari 2006 - 19:43

Linda:

Leuk jongens zo'n tentenkamp als je hier bij een verwarming van 20 graden zit. En we zijn toch echt benieuwd naar het drie gangendiner. Je lijkt wel erg blij met de vino. Ook misschien een dessertje van koffieprut gehad? En wat stoer die tocht over die gletsjer, ja, hebben wij moeten missen. Nu naar Torres, ben eigenlijk weer een beetje jaloers. Ik zou zeggen geniet ze en we kijken weer uit naar het volgende berichtje...groetjes, doei!!

• 31 Januari 2006 - 21:51

Lies:

Hello Happy Hikers,

Helemaal "heel" en ook "happy" terug uit Arosa geniet ik van jullie ervaringen. Dus dit keer niet de delete knop bij de Frankenbien mail!
    Heb het thuisfront tijdig geïnstrueerd, want je begrijpt Sabien, het deleten van alles wat onbekend en enigszins afwijkt van heb ik van manlief overgenomen!
    Wat een schitterende plaatjes. Echt toppie, top! Heb het al eerder gezegd, Frank wat dacht je van een carrière als fotograaf. Sorry voor de huidige collega's!
    Wil trouwens wel ff weten waar jullie die crampons oftewel ijzers vandaan hebben. Vast geen V&D'tjes!
    Daarmee durf ik me wel op glad ijs te bewegen, weliswaar horizontaal en niet zoals jullie verticaal! Echt super stoerrrrrrrrr!!!!. My dears, naast conditie, wat een lef! Leren jullie dat ook op die sportschool?
    Ben naast natuurfoto's benieuwd naar die Patagonische hutten. Is dat net als de mij bekende Europeesche hutten "Lager" slapen met dus alle, hier niet nader te noemen, bijkomstige gevolgen?
    Kijk uit naar jullie volgende berichten,

Groet,

Lies

• 01 Februari 2006 - 07:09

Stef En Jeanette:

Wauw!!!!!!!

groetjes

• 01 Februari 2006 - 16:12

Ewoud:

Ziet er allemaal goed uit. ik zit nu ook op het amrikaanse continent naples florida, ik vlieg vanmiddag weer terug. geniet van julie vakantie ewoud

• 02 Februari 2006 - 19:23

Lars:

...

• 05 Februari 2006 - 10:07

Mar:

WAANZINNIG ik wil ook deze reis gaan doen.Jullie weten wel hoe je iemand JALOERS kan maken...........Naast de VINO ook leuke mensen ontmoet !!!!!!!!